DAG 34: Gigantisk marknad och bussresa

Hej!!
Idag hade vi bestämt oss för att gå på en marknad och sedan åka vidare till Siem Reap. Vi hade egentligen en natt mer här men vi tyckte inte det fanns så mycket kul att göra. Staden i sig var inte heller så mycket att gå runt och kolla i.

Vi tog en tuk-tuk innan frukost för att åka till marknaden och äta där. Marknaden var så sjukt stor.. De fanns ALLT man kan behöva. Mat, kastruller, kläder, heminredning, toalettartiklar, skor, pynt, ringar o smycken och mycket mer.
Jag köpte lite nudlar och grönsaker till frukost och Erika lite mango. Det var väldigt gott!
Vi köpte jordnötter till bussresan och 1kg salta jordnötter kostade 10 kr, så billigt!!
Vi gick runt på marknaden ett tag och gick sedan tillbaka till hostelet. Det tog ca 25 att gå tillbaka men det var skönt att röra lite på sig eftersom vi skulle sitta på en buss 6h..

Vi packade ihop våra saker och skulle checka ut innan vi åt lunch. När vi checkade ut berättade dem att bussen hade gått sönder så vi fick vänta på bussen som gick en timme senare. Det var iförsig tur för maten dröjde så länge innan vi fick den. Som vanligt tog jag nudlar och grönsaker!

Vi väntade sedan på bussen som skulle hämta oss och efter 30 min kom den tillslut. Vår buss skulle gå 15.00 och 14.58 svängde de in och släppte oss vid bussen. Jag hann springa på toa och vi åkte iväg med en minibuss ca 15.10.

Vi körde i ca 2.5h innan vi stannade för kisse-paus. Man kunde köpa mat där med men jag och Erika hade käkat så mycket snacks så vi var inte så hungriga.

Jag sov ca 1h men vaknade sedan upp och såg hur galet chauffören körde. Haha han körde så snabbt och omkörningar även om vi hade mötande trafik. Han tutade och då fick de bara akta sig. Vi kom fram vid liv 1h och 10 min innan vi skulle.. Haha vi hade räknat med att vara framme mycket senare än 6h.
Vi tog en tuk-tuk tillsammans med en fransk kille vi teäffade på bussen som skulle bo på samma hostel. Vi hade bokat ett hostel som Mattias rekommenderade när han var här.
Han var kvar när vi kom men vi träffades inte för han var ute och festade och vi ville mest bara äta och sova.

I gick ut för att käka och hittade en väldigt god och billig restaurang. Fransmannen var med oss men han var lite jobbig.. eller det var jobbigt att prata med honom för han var såå dålig på engelska. Han kunde typ ingenting och Erika fick försöka hjälpa honom hela tiden med den franskan hon kunde. Det var ifs bra för henne att öva franskan igen men de var lite jobbigt att ha en konversation..
Vi gick sen tillbaka till hostelet och gick upp på rummet. Vi försökte planera vad vi skulle göra de närmsta dagarna här och kom på ganska sent att vi ville till Angkor wat och se soluppgången dagen efter.
Vid 22.30 bokade vi turen och gick sedan för att sova!

Hostelet(Onederz) verkar väldigt fräscht och bra. Vi har egna gardiner vid sängarna vilket är väldigt skönt!

Marknaden, bussresan, maten,

I tuk-tuken på väg till marknaden:

Liten del av marknaden.. här inne hade de så mycket smycken!

De hade allt här..

På vägen hem från marknaden gick vi förbi en slags djur/zoo affär. De hade så mycket djur i så små burar.. De var lite hemskt att se men de är väl så de gör här.. här var några väldigt söta hundar iaf!

Lunchen (nudlar!!!)

Hostelets pool som såg bra ut på bild men de var aldrig något folk och den var mycket i skuggan.

På bussen till Siem reap:

I en rondell stod denna.. vet inte vad det är:

Framme i Siem reap och letar mat, kom först till ett väldigt turistigt ställe med pubar och mat överallt till ganska dyrt pris:

Sedan hittade vi denna resturangen.. Haha använder man gratis Wifi får man ris på köpet.. tror de skrev lite bakofram..

Middagen, så gott!! Nudlar och en öl för 3 dollar (ca 30kr)

Kul att vara här och att få se Angkor wat i morgon!!