DAG 30: Buss Mui Ne-> Ho Chi Minh

Hej!!
Idag tog vi lite sovmorgon igen! Vi åt frukost vid 10 och sedan hängde vi vid poolen. Det var såå varmt så man var nästan tvungen att bada hela tiden.

Vid lunch gick vi till favorit-resturangen som var så billig, där vi åt typ varje dag..
Vi åt rejält med mat för att orka med bussresan senare. Sen gick vi tillbaka och packade ihop och hängde vid poolen. Vi sa hejdå till Josh och Henry som skulle vidare norrut samma dag.

Bussen var ca 30 min sen men den kom tillslut! Bussen innan var ca 1h sen så vi försökte först åka med den men våra biljetter var kopplade till en annan buss. Jag har lärt mig att tider är inget som de vanligtvis håller här.. 

När vi kommer in i bussen är det som en lyxbuss jämfört med dem jag tidigare åkt med!
Det var stora fräscha säten, gardiner, USB laddare så man kunde ladda telefonen och alla hade en egen skärm framför sig. Vet dock inte var skärmen var till för för jag fick inte igång den. Sen fanns det även fungerande säkerhetsbälte!
Vi stannade bara en gång på väg tillbaka. Då passade jag på att äta lite chips som de sålde på stoppet. Sov ca 1h på bussen vilket var väldigt skönt!!
Jag tror det kan vara bra för min klaustrofobi att åka såna här bussar, för man känner sig ganska instängd.. men det är bara att stå ut!
Efter att ha umgåtts och haft folk runt mig hela tiden var det faktiskt ganska skönt att stänga in sig med gardinen och bara slappa i några timmar på bussen. Självklart glad över att Erika är här men ni förstår hur jag menar!

Vi var framme i Ho Chi Minh vid 19.30 och gick sedan gå ca 10 min till hostelet.
Vi var vrålhungriga så vi gick till Streetfood marknaden och åt!

Sen gick vi hem och bokade en resa till Mekong Delta i morgon!
Vi gick och la oss vid 21-22, vilket var väldigt skönt.


Poolen, var emellanåt så mycket folk där och de hade volleybollnät de kunde spänna upp. Var väldigt roligt att bara hänga vid poolen och snacka med folk! 

 
Lunchen!
 
På bussen, det var även knäppt tyst där denna gång, så skönt! 
 
 
 
Såhär sitter typ alla istället för att stå och vänta eller sitta på marken:
 
Pad thai till kvällsmat på matmarknaden!
 
Ha det bra!! 
 
//Klara 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag följer med. Så häftigt

Svar: Kul!!😀
Klara Albertsson

2019-11-24 @ 20:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0