DAG 25: Flyg till Ho Chi Minh och träffa Erika!

Hej!!

Idag gick jag upp ganska tidigt men låg och kollade mobilen lite för länge.. Mattias gick upp 5 min innan vi skulle käka frukost och när hans alarm ringde såg jag att jag borde gått upp för länge sen!! 
Som tur var hade jag packat ihop allt kvällen innan så jag tog på mig och sprang upp och åt. 
Vi hade bokat en bil till flygplatsen så den kom och hämtade oss. Vi var där ca 3h innan flyget skulle gå och det var ingen kö till varken att lämna väskan eller säkerhetkontrollen. 
Flygplatsen verkade väldigt liten men det var för alla flygbolag hade en egen del med check-in, säkerhetskontroller och gatear. 
Det fanns ingenting att göra eller se på flygplatsen efter som den delen vi var i var så liten. Jag låg mest på ett par stolar och slappade. 
På flyget när de gick runt och sålde mat frågade de om jag var Klara. De gav mig sedan ett litet pringelsrör, vatten och en påse med chips som var som hårda sötpotatispommes med sesamfrön på. Jag förstod inte riktigt varför jag hade fått det.. men trodde att alla turister kanske fick det. 
När vi gick av planet frågade jag Mattias om han hade fått det men de hade han inte. Jag måste ha bokat någon slags lyxigare biljett utan att veta om det.
Väl framme på flygplatsen hade jag och Erika bestämt att vi skulle ses vid bagage-banden. Dock var det bara inrikesflyg där vi var och Erika kom från Thailand. Vi gick ut och fick gå en liten bit till utrikes flygen. Där stod det att hennes flyg var försenat. Jag kopplade upp mig på Internet och kunde skriva till henne. Vi väntade ganska länge för säkerhetskontrollen tog så lång tid. Det var såå varmt, en annan slags kvav värme.
Vi hitta de varandra och tog en buss till boendet. Bussen tog ca 40 min men tillslut kom vi fram.
Vi gick upp och vilade lite innan vi gick för att käka.
Mattias hade fått ett tips om en streetfood marknad så vi gick dit. Det var massa mat från alla möjliga olika ställen av världen. De var ett riktigt häftigt ställe så vi åt där och hängde där innan ett tag. På vägen hem gick vi förbi massa andra nattmarknader som var öppna och de ser så mysigt ut! Vi gick bara förbi och kollade snabbt innan vi gick hemåt.

En ganska lugn dag ändå med mycket resande kändes det som. SÅ KUL att Erika är här nu med!!

Det lyxiga jag fick på planet: 

 
I väntan på Erika: 

Matmarknaden: 

 
Massa småstånd:
 
 
 
Marknaden på vägen hem:
 
 
Ha det!!!
 
//Klara

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Häftigt med all mat på gatan.

Svar: Jaa och det är så gott!!
Klara Albertsson

2019-11-24 @ 20:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0