DAG 19: Kajak i Halong bay

Hej!!
Idag var det kajak på schemat!
Frukosten de serverade här var bland annat stekt ägg, vattenmelon och någon slags pannkaka. Så gott att äta vattenmelon varje dag!

Jag packade ihop lite grejer och vi paddlade runt öarna som låg vid vår ö. Paddlade förbi några fler små hus som låg mitt i vattnet. Det var väldigt fridfullt och inte lika svårt som jag trodde. Vi paddlade i kanske 1h och sedan var vi tillbaka på vår ö. Där badade vi och tog det lugnt tills det blev lunch och sedan dags att åka tillbaka till Hanoi. 

På båten låg vi på soldäcket högs upp. Jag ville passa på att vila och sova men det var så fint så jag ville inte blunda. För mig är det helt ofattbart hur fint det är och att folk bor där. Även om jag bor/bott väldigt fint i Halmstad, såg det så olika och så långt ifrån mitt liv. Jag undrar hur deras liv ser ut!

Vi åkte båt, buss, båt och buss igen innan vi kom fram på eftermiddagen till hostelet i Hanoi.
Där tog jag det lugnt på rummet en stund innan jag och Mattias gick och hittade mat. Vi åt på ett riktigt traditionellt ställe och det var så gott. Så roligt att man sitter på små plastpallar.
Sen gick vi tillbaka till hostelet och gick upp på rooftop baren. Där träffade vi några från England som vi sen gick ut och dansade med. Det var så kul att dansa igen, känns som det var längesen!

Bild från kajak-turen:

 
 

Sista bilderna i Ha long bay:

 

Kvällsmaten:

 
En mer busy gata!
 
 
Ha det!!
 
//Klara 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ååå häftig resa du gör 💕

2019-11-13 @ 20:55:04
Postat av: Pappa

Vilka upplevelser!

2019-11-17 @ 19:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0