DAG 17: Ha long bay!!

Hej!!
Gick upp ganska tidigt för att käka frukost innan jag åkte iväg till Halong bay. Jag åkte med hostelet och det var mitt hostel (central backpackers hostel) och deras syster hostel Buffalo.
 
På bussen träffade jag en kille som heter Mattias. Han kommer från USA men hans mamma är från Sverige. Det var väldigt skönt att prata svenska med honom och så snabbt hitta någon man kunde hänga med på tripen.
Vi åkte buss i ca 2h, sedan båt och sedan buss ca 45 min igen. Där tog vi en sista båt ut bland öarna. Även om det låter som att det tog lång tid kändes det knappt som 4a timmar. Det är så fint att bara sitta och titta ut genom fönstret och de är så annorlunda mot hemma.
 
Vi åt lunch på båten och den stannade på ett ställe där vi hoppade och badade från båten. Vi satte på oss flytvästar som en blöja nästan och så kunde man sitta i vattnet och prata och dricka öl! Vattnet var dock sjukt salt så även om man inte hade flytväst flöt man. Det var såå fint bland alla öar. Mitt bland öarna var det som små byar med flytande hus. Det såg helt sjukt ut och vilken grej, att bo på en flotte mitt där ute. Vad har man för adress??
 
På båten spelade vi spel, snackade och drack öl, hade det väldigt bra ;) Vi åkte sedan till en egen ö som hostelet hade. Kom dit strax innan solen gick ner vid 17. Det var en liten strand, bungalows som vi sov i och fanns även volleyboll att spela. Det var så fint att bara sitta på stranden och titta när solen gick ner. På kvällen var det fest och de lagade vietnamesisk mat åt oss. Maten är riktigt god här!!
 
Vi var kanske runt 15 pers på vår båt och alla var så roliga! Jag hängde mest med Mattias, Cara och James(ett par från Wales).
 
Stannade och badade: 
 
 
 
 
På båten: 
 
 
Här bodde vi, sov i bungalowsen till höger: 
 
 
 
Utsikten överallt när vi åkte båt: 
 
 
 
 Solnedgång från stranden vi bodde på: 
 
 Ha det bäst!! 
//Klara 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att läsa!

2019-11-13 @ 20:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0