DAG 12: Parker och party

Hej!!

Vi skulle möta Akiko vid tågstationen, men som vanligt kom hon till oss innan och hämtade upp oss hemma.
Vi åkte sedan till en Japansk park som hette Shinjuku Gyoen. Shinjuku är ett stort område och i ena delen bodde vi. 
Parken var avstängd på vissa delar för det hade varit storm innan vi kom och fällt några träd.
Det var en väldigt fin park med små vattendrag. I en liten sjö såg vi en sköldpadda som såg väldigt arg ut. Den såg lite farlig ut och jag skulle inte vilja möta den när jag badade (inte för jag skulle badat i det vattnet..). Bilder kommer längst ner!

Efter parken tog vi oss till en annan större och mer öppen park. Shinjuku Gyoen behövde man betala ett inträde för att gå in i men den andra vi gick till, Yoyogi park, var gratis.
I Yoyogi park var det fullt liv. Folk spelade bland annat instrument, jonglerade, övade rocka med rockring, kastade frisbee och gjorde diablo. Det såg väldigt härligt ut!
Lite längre bort i samma park var det en stor indisk marknad.
Där åt vi indisk curryrätt och nanbröd(fyllt med ost för mig såklart). Vi drack även indisk öl.. med ganska många procent.
Det var en väldigt varm dag så efter att ha gått runt och tittat på marknaden satte vi oss i skuggan och fikade på våra favvo japanska riskakor.

Sen åkte vi tillbaka till Shinjuku stad där det fanns en stor shoppingata som Akiko sa många unga gillade för det var billigt och bra saker. Det var såå mycket folk där. Vi tappade bort varandra lite och jag gick en runda själv. Då springer jag in i ett gäng som skriker/sjunger och bär på någon slags symbol. Vet inte vad det kallades och Akiko la upp det på Facebook där man ser bättre vad dom gör. Men det var en tradition där området man bor i ska bära denna genom staden.. kommer en liten dålig bild längre ner. Jag fattade inte om de var glada eller arga först, men tror alla var glada! 

Sen gick jag och mötte de andra för att fika. Åt en mango glass som var såå god!! Som vanligt fick man teet matcha som är ett grönt te. Jag själv tycker väl inte det är så gott.. Men man får det nästan överallt så det är bara dricka och se glad ut ;). 

De andra åkte sedan till ett annat område men jag kände mig ganska slut och åkte hem för att vila lite.
Jag gick själv ut och åt ramen på ett lokalt ställe där vi bodde. Det var väldigt gott! Utan att jag frågade gav de mig en gaffel.. de såg kanske hur jag kämpade med nudlarna.. Ramen är en Japansk nudelsoppa med bland annat fläsk och ägg i.

De andra åt i området de var i och kom sedan hem. Jag fixade till mig och jag, Oskar och Emil drog ut för att kalasa.
Vi åkte in till Shinjuku och visste inte riktigt vart vi skulle gå. Tågstationen där var väldigt stor så vi kunde knappt välja vilken utgång vi skulle ta. Vi bestämde oss för en och gick till första pub där. Vi tog en öl och frågade de som jobbade där vart man gick om man skulle ha lite party. Efter ölen och beskrivning vart vi skulle gå gick vi in på en club som hette Casablanca(namnet säger ungefär hur tråkigt det var). Det var nere i en källare och det var inget folk. Vi stannade inte där så länge utan gick vidare.
Det var väldigt mycket lysande skyltar överallt och fast att det var mörkt var gatorna så upplysta av alla skyltar.
I jakt på ett roligare ställe gick vi förbi några Irländare. De började snacka med oss för de såg min keltiska tatuering. De var väldigt pratglada och stället var fullt av rugby-fans. Tydligen var rugby VM i full gång medan vi var där. Vi hängde med irländarna hela kvällen och bilderna får nog censureras härifrån, men kul hade vi! ;)


Shinjuku park:

 
 
 
 
 
 
 
Fika i parken! Yukiko hade skickade med fler applepears som är en blandning av äpplen och päron, supergoda!
 

Yoyogi park där folk jonglerarde och trixade med diablos:

Indisk marknad, maten var så god!!

 
Ena delen av marknaden: 
 
Gick förbi en kvinna med två surikater...

Hänga på stan: 

 
Folket som skrek: 
 
Fika dags!
 
Glassen och teet: 
 

Skyltar/stan:

 Juste! Har jag berättat om toaspruten? De torkar ju inte sig med papper här.. utan de har en stråle som tvättar en. Dock hittade jag aldrig torkfunktionen så jag körde på som vanligt. Väldigt lustig känsla när det sprutar upp i rumpan, förstod inte heller att man skulle stoppa strålen genom att trycka på en knapp. Höll på att dö av skratt! 
 
 
Ramen: 
 
Staden på natten: 
 
 
Här får det räcka med bilder ;) en lång men bra dag!!
 
// Klara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0