JULAFTON i Thailand

GOD JUL!!! 

Idag är det julafton!! Det känns så himla konstigt. Jag har inga julkänslor alls..

Dagen började med sovmorgon innan jag tog mig ut på en promenad i byn. Vi skulle spela julklappsleken idag så jag behövde hitta någor till det. Jag hittade inget mer än några fisk-snacks som inte såg aptitliga ut.. men tänkte att det var en kul grej. Sedan kom Johan och plockade upp mig och vi åkte på jakt efter att hitta något ihop plock av julmat. Vi åkte till en restaurang som varit svensk innan men de hade bytt ägare. Han som jobbade där tipsade dock om en restaurang med goda köttbullar. Vi åkte runt till olika resturanger och kollade menyerna för att få köttbullar, någon lax och lite korv eller skinka. Det var inte det lättaste att hitta.. De vi hittade på menyer som verkade bra var röktlax tallrik, köttbullar i någon marinad, potatissallad, ägg och charkbricka med ost och kex. Vi körde till ett supermarket och kollade där med. Där hittade vi iaf inslagspapper, tejp och lakrisrullar till julklappsleken. Jag gick in för att kolla i en riktigt lokal butik med massa färska varor. Där hittade jag några torkade små räkor. Tänkte att det var snacks så jag köpte dem med till julklappsleken..

Vi åkte hem och fixade i ordning oss och slog in paken. Jag köpte två "ful-jul"-glasögon i Singapore så jag slog in de ena till julklappsleken.

På vägen upp till de andra ringde jag hem och pratade med mamma, pappa och Anton. Så mysigt men kändes så konstigt att det var julafton där och inte här. Det var iaf väldigt skönt att prata med dom och jag längtade hem ännu mer!!

Jag stannade vid poolen där jag pratat med familjen ut o. Oskis, för han var och badade i haverdal!! 

Sen gick jag upp till deras hus/bungalow och hängde med de andra. Slappade och tog lite kort från balkongen. Sedan åkte Johan och Edvin iväg och fixade mat och det blev faktiskt riktigt bra!! Kolla julbordet på bilden längre ner. 

Vi blev så mätta och alla hade lite matkoma (inte son efter riktig julmat men ändå proppmätt). Efter ett tag tog vi tag i att spela julklappsseplet och äta pepparkakor med ädelost(på tub) och juleskum! Vi drack också glögg som de hade med sig. Det kändes faktiskt lite som julafton nu.

Alla hade köpt smågrejer under dagen till spelet och jag vann en askkopp(bra att ha??), en fin tygpåse och en bucket!! Haha Edvin hade köp en bucket, hinken, och en vodka och 2 redbull. De andra vann ett par förstora badshorts, ätpinnar, en hållare för att hålla ölen kall godis och lite annat smått o gott. 

Efter julklappsleken drack vi mer glögg och spelade plump. Det var så mysigt att spela plump igen, så längesen jag gjorde det! Jag kom näst sist.. så tror jag måste spela det oftare!! 

Jag gick sen hem till mig och la mig kanske runt tolv. 

Det var allt som allt en väldigt bra julafton. Trotts att jag saknade familjen/släkten och maten! 

Lilla byn: 

 
 
I en affär när vi letade julmat.. De verkar inte orkat lägga upp allt i hyllan..!
 
Tog en sväng på stranden för att leta efter en svensk restaurang som legat här
 
 
 
Slappade hos mig och kollade på myror som sprang på kablar..
 
Testade glajjorna på rummet, blev ju riktigt bra!! 
 
Började regna.. såklart på julafton! 
 
Utsikt från poolen :
 
Tvingade Johan ta kort på mig på balkongen, de var inte super uppskattat ;) 
 
 
Fick ta lite egna bilder ist..
 
 
Julmaten!!
 
Fick köttbullar!!!
 
 
Gänget! Fv. Johan, Pierre, Bea, jag, Edvin.
 
 Julgranen:
 
Snacks!!
 
Julklappsseplet:
 
Lite vinster:
 
Så gott: 
 
Tack för denna julafton!! Så bra dag men nästa år tror jag att jag firar hemma igen ;) 
 
Ha det bäst!! 
 
//Klara 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi saknade dig också 💕

2020-01-12 @ 19:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0