Dag 50(!!): Lugn dag i Kuala Lumpur

Hej!!

(Om man räknar med part 1 av min resa med Kina och Japan, har jag idag rest i 50 dagar!!)


Idag tog jag lite sovmorgon. När jag skulle äta frukost såg jag att de var Malaysisk mat till frukost. Först blev jag lite besviken för jag var så sugen på jordnötssmör.. men efter att ätit den Malaysiska maten är jag inte besviken. Det var ett slags friterat bröd med potatismos i och en slags pannkaka med någon linssås. Det såg inte så gott ut men WOW. Bad att få en portion till för de var så gott!!

Efter frukosten gick jag tillbaka till kliniken för att de skulle kolla på mina sår igen. Såret på fingret såg väldigt bra ut och se satte bara på ett litet plåster och sa att jag kunde va utan med.
Stortån såg så bra ut att jag inte ens fick ett plåster där!

Såret på höger fot vad dock ganska djupt så de behövde ha skydd några dagar till. Se la om bandaget och berättade att jag skulle lägga om det i 3 dagar och sedan skulle de kunna luftas. Kändes väldigt bra att allt läkt så bra! De var samma tjejer och de var så snälla(slapp spruta idag!). Jag bad läkaren skriva ett intyg och skriva ut mina kvitton, har lärt mig vid det här laget att det kan vara väldigt viktigt med dokumentation.

Tillbaka på hostelet tog jag det väldigt lugnt. Jag väntade på ett samtal från Tokyo och ville inte vara för långt från hostelet om de skulle behöva ringa dit istället för till min mobil.
Jag kollade upp lite om hur jag skulle resa vidare. Först hade jag tänkt fira jul i Filippinerna men kände mer och mer att jag inte ville fira jul själv.. Jag pratade med en finne som bodde i mitt rum och han berättade att om jag ville ha en skandinavisk jul och ha mer firande borde jag ta Thailand istället för Filippinerna. Filippinerna firar knappt jul över huvud taget berättade han.

Jag fick ett mail att de skulle försöka ringa mig om 2-3 timmar. Jag gick en runda för att göra någonting och försöka komma på andra tankar än Tokyo. Jag fick och åt en macka på Starbucks för jag inte riktigt var sugen på mat.. var nog lite nervös för samtalet. Gick sedan till ett till köpcentrum bara för att ha något att göra. Gick därifrån nästan direkt efter att jag köpt en kaka.
När de började närma sig 2h gick jag hemåt och råkade bara kolla in i en gränd. I gränden var det ett väldigt häftigt målat hus(bild längre ner).

Efter promenaden satt jag mest och väntade på hostelet. Jag skrev ner frågor och försökte få kontakt med dem på mail för att se om de fick tag i mig. Efter ca 2h mailade de mig och sa att de inte kommer ringa idag. De mailade info ist och jag ringde och pratade med mamma. Jag var ganska ledsen för jag hade varit spänd hela dagen..

Jag fick reda på att vi måste tillbaka till Tokyo i mitten på Januari. Efter att fått reda på det bestämde jag mig för att fira jul med Johan (klasskompis) och hans kompisar i Thailand. De åker dit över jul och han hade tidigare sagt att jag gärna fick komma dit om jag ville. Jag dubbelkollade med honom och bokade sedan flyg dit den 16e December.

Det kändes skönt att ha bestämt sig för att fira jul där. Vill jag till Fillipinerna hinner jag det efter nyår så fall.

Efter att ha bokat flyg o lite boenden gick jag mot Petronas towers för att möta upp Sarah och Esther. De satt på en bar med fin utsikt över tvillingtornen. Jag tog en öl där(fast att jag inte skulle dricka.. men en öl räknas väl inte?) Och vi satt där tills solen gick ner.

Vi gick sedan till framsidan av tornen för att ta en häftig bild framför tornen. De var massa av folk som försökte sälja en slags lins man sätter på kameran för att man skulle få med hela tornen på bilden. Vi försökte ta kort utan att köpa linsen och tillslut erbjöd sig en försäljare att ta ett kort åt oss med linsen utan att vi behövde köpa den. Kortet blev så häftigt!!(Se längre ner).

Klockan var sedan över åtta och vi var alla vrålhungriga. Esther och Sarah hade varit på Koh Rong i över 1 månad och de var så sugna på Mc Donalds. Vi gick till en Mc Donalds och åt (de var faktiskt gott för de var sååå längesen jag åt där, och jag var vrålhungrig). Efter vi ätit gick dem hemåt och jag tog en Grab hem. Så kul att träffa dem igen och hänga med dem, även om de ibland var lite svårt att förstå dem. De kom från Storbritannien och när de pratade snabbt med varandra gick de så snabbt!

Nä är jag kom hem packade jag ihop mina grejer och pratade med en kille som kom ifrån Singapore. Jag bestämde mig för att skippa Malaka i morgon och åka direkt till Singapore istället.

Så god frukost: 
 
Tog med mig kaffe från Starbucks igen: 
 
I köpcentrumet, något slags starwars-jultema: 
 
Lite street art och det häftiga huset: 
 
 
Lite på omgivningen här i Kuala Lumpur, det mesta är stora höga hus men de finns även mindre gränder.
 
 
 
 
 
Petronas Twin-towers från ett hotell som heter Traders Hotel. På våning 33 kan man få denna utsikten! Man ser även parken nedanför som jag gick i härom dagen.
 
 
Jag, Sarah och Esther: 
 
 
Korten vi försökte ta själva.. lagom suddiga, tornen får inte plats och annat folk i alla bilder: 
 
 
Sedan kortet som han tog på oss med en särskild lins på kameran, lite suddig men så mycket bättre: Esther, Sarah och Jag.
 
Idag var en sådär dag.. men den avslutades bra! Och som mamma sa, de hade varit en skitdag även om jag var hemma.. nu tar vi nya tag och i morgon åker jag till Singapore!!
 
Hoppas ni haft en bra dag!
 
//Klara 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0